26.11.2020 · Àngels Chacón tria la FEGP en les seves visites al territori per la seva importància representativa de l’economia de la Vegueria Penedès

Comunicats de premsa

Dijous 26 de novembre de 2020 – Vilanova i la Geltrú. La candidata del PDeCAT a les eleccions del 14-F ha triat la Federació Empresarial del Gran Penedès per la seva importància representativa del teixit econòmic de la Vegueria Penedès en les seves visites territorials.

Per part del PDeCAT ha assistit, a més de la Sra. Àngels Chacón, el Sr. Jaume Casañes, president del PDECAT de la Vegueria Penedès. Per part de la FEGP, han assistit la presidenta, la Sra. Neus Lloveras i també alguns membres del comitè executiu de la FEGP.

Primer, la Sra. Lloveras ha fet un agraïment a la Sra. Chacón per la seva proximitat al territori. A continuació, ha expressat la seva màxima preocupació perquè no mori el teixit empresarial ja que considera que és més fàcil conservar-ne els existents que generar-ne de nous. Per això, ha fet una crida, un cop més, perquè creu que les ajudes són insuficients i va manifestar que “estem fent restriccions de país ric i ajudes de país pobre i el que hem de fer és buscar l’equilibri entre controlar la pandèmia i que no mori l’economia”. Per últim, va afegir que a la Federació sempre escolten les peticions, necessitats i opinions dels associats però que si no hi ha recursos, no hi ha res que puguin fer.

Per la seva part, la Sra. Chacón ha comentat que existia una uniformitat amb què no se sentien còmodes com, per exemple, amb el model de país. Hi havia poca aportació pressupostària al Departament d’Empresa el qual només tenia un 0,5% mentre que el 80% se n’anava a Sanitat i a Educació.

Chacón ha afirmat que s’ha d’ajudar les empreses a sobreviure i que ara hem de fer els deures de reindustrialització. Ha explicat que hi ha una crisi de demanda i que no n’hi ha prou que les empreses estiguin obertes sinó que també han de ser competitives. Ha assegurat que hem de gestionar la realitat enfortint Catalunya i que, si Madrid passa a ser la millor regió en inversió, serà un fracàs ja que fins ara ho era Catalunya. La candidata també ha fet menció als Fons Europeus, dels que l’Estat espanyol se’n farà càrrec.

Per últim, el Sr. Jaume Casañes ha volgut remarcar que han volgut començar les visites amb la FEGP per moltes afinitats i perquè considera que el Penedès que s’imaginen ells ha d’anar de la mà de la federació. Ha comentant que amb el Pla Territorial, on hi ha sempre una inversió, intenten tenir les dues visions i donar suport a l’associació perquè creu que “el Penedès que us imagineu vosaltres és el mateix Penedès que defensem nosaltres des de les institucions i crec que hem de continuar en aquest sentit”. Per últim, ha afegit que ells no volen ser els que diuen “no” a tot quan es parla del Penedès sinó que diuen “sí però fem-ho bé”.