Ametller Origen centrarà la seva expansió en botigues grans amb pàrquing

Notícies d'empresa

La cadena de distribució Ametller Origen centrarà la seva expansió en el futur en botigues d’entre 1.000 i 1.500 metres quadrats amb pàrquing. El que va començar fa un any amb una botiga pilot a Viladecans ha servit per repensar el pla estratègic de la firma ja que aquesta botiga, un antic Caprabo, s’ha convertit en la més rendible i de més facturació de la cadena. Com a conseqüència, l’any vinent es preveu l’obertura de 15 noves botigues i almenys sis d’aquestes seran d’aquest tipus. La cadena es mostra oberta a aprofundir en aquest tipus de botigues, a les quals s’hi han afegit també d’altres durant aquest any amb taxa de rendibilitat per metre quadrat més elevada que la de les botigues urbanes. Les botigues d’aquest tipus de DIA a Catalunya, per exemple, estan en l’objectiu d’Ametller.

El director general de la cadena, Josep Ametller, va assegurar aquest dimecres que el 2021 ha servit per consolidar Ametller Origen en el seu paper com a líder en la venda de productes frescos del camp i en uns moments en els quals la gran distribució acapara bona part del mercat les botigues d’Ametller es focalitzaran a ser botigues especialitzades, en moments en què aquest tipus de comerços «estan cada vegada més amenaçats». Aquesta proposta per l’especialització porta Ametller a renunciar a oferir el que els experts en distribució defineixen com a oferta de cistella completa. L’objectiu és ser el líder en la venda de fruita i verdura, «especialitzar-nos més que en el ‘target’ dels clients (tipus de client), a ser el subministrador principal de producte fresc per a les famílies».

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *