Gala de premis FEGP

Premis FEGP

En el marc de la Nit de l’Empresa, la Federació Empresarial convoca els premis FEGP. Són uns guardons que tenen la finalitat de reconèixer aquelles iniciatives d’empreses i entitats del Penedès i el Garraf, vinculades o no a la Federació Empresarial, que hagin excel·lit durant l’any anterior. Els guardonats rebran el prestigiós Duc, peça escultòrica de l’artista sitgetà Artur Duch, en reproducció numerada i signada per l’autor, acompanyat del corresponent diploma de reconeixement.

Convocatòria 2026

El pròxim 11 de juny se celebrarà l’edició 2026 de la Nit de l’Empresa, l’acte més important de la Federació Empresarial del Penedès. A la Finca Mas Solers, de Sant Pere de Ribes.

Un any més la FEGP celebrarà la trobada per als empresaris i empresàries de la comarca, creant un espai per enfortir les aliances empresarials i donant una oportunitat per celebrar els èxits de l’economia local i fomentar la col·laboració entre els diferents sectors empresarials.

Els assistents a la gala podran gaudir d’una nit de networking i reconeixement, on es premiarà l’esforç i la dedicació de les empreses que han destacat durant l’any.

Premis 2026

Premi a la millor empresa amb seu al Gran Penedès que es caracteritzi per la seva trajectòria a partir de la innovació, el progrés competitiu, la internacionalització, el creixement social, l’increment del volum de negoci i l’augment de plantilla, així com els aspectes contributius en relació amb el seu sector d’activitat i el seu entorn comunitari. Aquesta categoria serà valorada pel Jurat i tindrà en compte les empreses que hagin estat proposades per la Junta directiva. A partir d’aquesta selecció, emetrà el seu veredicte.

Premi a l’empresa que hagi demostrat en el 2025 una voluntat de formació dels seus treballadors, com la participació en projectes de Formació Dual, Formació InCompany i accions de retenció del talent. En aquesta categoria es valorarà molt positivament polítiques empresarials al voltant de les persones que treballen en la seva organització, com pot ser la conciliació familiar o estratègies de satisfacció pels treballadors. Es valoraran totes les polítiques i estratègies en l’àmbit de promoció del talent i la millora qualitativa de les persones.

Es valoraran un millor posicionament i una major presència de la companyia en mercats d’altres països, o l’expansió empresarial en altres territoris. El creixement de les transaccions comercials o la posada en marxa i l’ampliació de la seva xarxa comercial, a través de delegacions, també és un àmbit reconegut en aquesta categoria. També es tindrà en compte l’accés de l’empresa a nous mercats. En tots els casos, l’actuació meritòria s’haurà realitzat en el decurs dels exercici 2025.

Es valorarà tot allò que impliqui novetat en la cadena de valor de l’organització, com ara en els recursos, procediments, sistemes, tècniques i implementació de noves eines tecnològiques; la inversió de l’entitat en R+D+I i sempre que la seva posada en marxa o implementació hagi evidenciat una millora competitiva. En tots els casos, l’actuació meritòria s’haurà realitzat en el decurs dels exercicis 2025.

Es valoraran aquelles iniciatives realitzades durant 2025 centrades en el producte o servei traduïda en millor posicionament i major presència; com també es tindran en compte les novetats pel que fa als processos de comunicació, les campanyes publicitàries i promocionals, també tot allò que tingui a veure amb la imatge corporativa de la companyia. Es podran valorar campanyes úniques que hagin tingut un impacte significatiu.

Des de la FEGP volem fer un reconeixement explícit a les empreses i organitzacions que estiguin actuant en front d’aquesta emergència de forma ràpida i contundent per aconseguir ser neutres en termes de carboni i contribuir a limitar l’escalfament global. S’ha reorientant l’anterior Premi anual de Medi ambient i Sostenibilitat per convertir-lo en el Premi per fer front a l’emergència climàtica.
En aquest premi es valoraran els següents aspectes:

  • Càlcul de petjada
  • Reducció d’emissions internes i en la cadena de proveïment
  • Objectius de reducció d’emissions basats en la ciència (SBT)
  • Neutralització i compensació d’emissions
  • Altres iniciatives relacionades amb el canvi climàtic

Es valoraran aquelles actuacions realitzades en el decurs de 2025 que es derivin del compromís i la responsabilitat social de l’organització en relació amb els seus ecosistemes i amb la seva geografia de referència. Es tindran en compte la participació de la companyia en accions de sensibilització, divulgació i solidaritat i, en general, la seva contribució a una societat més justa i equitativa.

La Federació vol premiar l’acció creativa i emprenedora de les petites empreses i autònoms, amb personal a càrrec o sense, fins a un màxim de 10 treballadors. Sobretot per aquells projectes que destaquen per la seva empenta, originalitat, disrupció en el seu àmbit o impacte en el seu públic diana. La innovació, la comunicació, la novetat en els productes o els serveis o la professionalització, poden ser motiu de fer valdre el projecte.

El col·lectiu Dones d’Empresa -vinculat a la FEGP- reconeixerà la iniciativa i la capacitat realitzadora d’una dona que hagi basat la seva trajectòria professional o empresarial en la innovació, la competitivitat, la sostenibilitat i la contribució a l’entorn social i econòmic.

El col·lectiu Joves d’Empresa -vinculat a la FEGP- reconeixerà la iniciativa d’una persona jove que hagi demostrat en el 2025 les qualitats bàsiques de la capacitat emprenedora, com son la iniciativa, la creativitat, curiositat, lideratge empresarial, a través d’un projecte d’empresa, que hagi trobat oportunitat de negoci, amb beneficis socials i innovació, en la millora del benestar de les persones i en la generació d’idees constants per augmentar la productivitat i la creació de productes.


Últimes publicacions