Amb data 24 d’abril de 2020 es constituïa sota el paraigua de la FEGP l’Associació d’Empreses de Gestió d’Esdeveniments i Casaments de Catalunya (AEGECat) amb l’objectiu de ser la veu d’un sector molt important del nostre país, que dona ocupació a centenars de milers de persones. Avui, l’AEGECat ja aglutina una vuitantena d’empreses del sector d’arreu de Catalunya. Des de la seva constitució, l’entitat ha estat treballant en dues línies principals:
- Proveir als seus associats de tota la informació necessària per poder realitzar la seva activitat amb total seguretat pels treballadors i pels clients.
- Estar en contacte permanent amb la Generalitat de Catalunya, col·laborant de manera proactiva per ajudar a definir protocols sectorials.
Així, des de fa setmanes, ja es disposa de diversos protocols sectorials: hotels, restaurants, comerç, fires, etc, que han estat validats pel Pla Territorial de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT), però no inclouen un apartat específic per a l’activitat d’esdeveniments privats, tot i haver reivindicat la singularitat del nostre subsector, que té la particularitat de control de llistes, i per tant, la seva traçabilitat i la de complir amb totes les mesures de seguretat acreditant espais segurs estancs fins a la celebració per l’esdeveniment.
Amb tot això, la setmana passada es va fer pública per part de la Generalitat de Catalunya una llarga llista de restriccions, sense que prèviament els sectors afectats en tinguessin coneixement. Pel que fa al sector de la gestió d’esdeveniments i casaments de Catalunya, l’anunci d’aquestes restriccions ha provocat una allau d’anul·lacions i les empreses afectades disposen avui dia de molt poca informació.
És per tot això, que des de l’AEGECat demanem a la Generalitat de Catalunya:
- Que es revisin les restriccions anunciades, al nostre entendre molt generalistes. Entenem que cal definir amb més precisió quins esdeveniments es poden realitzar i en quines condicions. No es poden tractar de la mateixa manera els esdeveniments de pública concurrència que els que hi ha llista d’assistents (a efectes de traçabilitat), en espais d’aforaments regulats i degudament encapsulats i on s’han disposat totes les mesures orientades a la prevenció i control de la pandèmia de la Covid-19.
- Que el PROCICAT aprovi els protocols sectorials que s’han elaborat per part de l’AEGECat.
- Que el Departament de Salut estableixi de manera clara i eficient els mecanismes de control i seguiment necessaris per mantenir la pandèmia en estat estable, mentre no es disposi d’una vacuna.
- Que s’obrin línies d’ajuda concretes pel sector de la gestió d’esdeveniments i casaments de Catalunya, molt castigat per la crisi sanitària.
Esperem que les nostres peticions siguin escoltades i que ben aviat puguem disposar de la informació sol·licitada, així com de la comprensió i el suport de l’administració pública a un sector especialment afectat per aquesta crisi sanitària. Les nostres empreses necessiten traslladar un missatge de tranquil·litat, seguretat i confiança al conjunt de la societat, i això vol dir poder reprendre la seva activitat oferint les màximes garanties sanitàries tant als seus treballadors com als clients.
Pep Minguell
President de l’AEGECat
Vilanova i la Geltrú, 28 de juliol de 2020