24.02.2021 · Sr. Kenneth Martínez, alcalde del Vendrell: “el pes de Catalunya està en territoris com el nostre”

Comunicats de premsa Fòrum empresarial

Vilanova i la Geltrú, 24 de febrer de 2021 – El Sr. Kenneth Martínez, alcalde del Vendrell ha estat el convidat del mes de febrer del Fòrum Gran Penedès de la Federació Empresarial del Gran Penedès. L’alcalde ha protagonitzat el col·loqui “L’Àrea Metropolitana del Litoral Català”.

En aquesta ponència, el Sr. Martínez ha deixat molt clar que la seva intenció és que siguem capaços d’entendre i de veure el nostre territori. Per això, ha començat mostrant la notícia que Barcelona perd 870 nous alumnes i l’alcalde assegura que això és perquè les famílies han vingut al nostre territori.

Per això, el ponent ha assegurat que nosaltres mateixos en hem de veure ja com el territori principal del desenvolupament d’aquest país, de major pes demogràfic. Des de Sitges fins a Altafulla, només en 70km, amb només 4km cap a l’interior tenim 200.000 persones en el que, segons ell, podem anomenar aquesta “ciutat lineal”.

L’alcalde del Vendrell entén que aquesta regió no és un territori de pas, és un territori amb entitat pròpia, no un territori entre Barcelona i Tarragona, és un territori jove amb cada cop més importància: “Aquest no és un territori qualsevol, no és un racó del país, no és una zona exòtica, és el centre de Catalunya i el pes de Catalunya està en territoris com el nostre.”
El Sr. Kenneth ha comentat que només el 13% de la població del Vendrell és nascuda al Vendrell i que això el fa un territori molt complex precisament per aquesta diversitat. A més, ha assegurat que no només s’ha d’entendre sinó que s’ha de considerar un potencial i s’ha de jutjar com una àrea metropolitana.

L’alcalde s’ha lamentat que no tenim múscul empresarial de pes per donar feina a tota la gent que tenim i tindrem. A més, descriu el turisme del territori com un turisme de qualitat, de segona residència però troba a faltar el sector primari de vi i cava.

Com que entén que el Penedès és geogràficament un territori estratègic vol que les vies de comunicació comencin a pensar també en la necessitat d’aquest territori ja que fins ara passaven per aquí carreteres per donar servei a Barcelona però no en el territori. Per això, creu que es necessiten més inversions pensant també en aquest territori en sí mateix, entenent-lo com una entitat pròpia, no pensant en altres espais. Entendre el territori com una unitat.

El Sr. Kenneth ha conclòs la seva ponència reivindicant que “nosaltres som la Catalunya que s’omple i no s’està parlant la quantitat de serveis que requereix aquesta Catalunya que s’omple i és aquest l’esforç que hem de fer tots plegats, conscienciar que aquest territori necessita una aposta de país.”