Cusiné, antigament anomenada Ramon Cusiné Hill, presenta la seva nova marca amb la tercera generació al capdavant de l’empresa.
La companyia, proveïdora de matèries primeres per a l’alimentació i ús industrial, ha dissenyat una nova estratègia comercial i comunicativa amb la intenció de mirar cap al futur i ser més representatius dels temps actuals.
Amb seu a Vilafranca del Penedès, Cusiné compta amb quasi 40 anys d’història i són especialistes en el subministrament de sal, sucre, farina i altres matèries primeres. Actualment, es troben en un moment àlgid de la seva història, ja que són únics en el mercat de l’aprovisionament global de productes. Les xifres avalen la seva trajectòria: el 2021 van facturar 33 milions d’euros i ja compten amb 190 proveïdors i 11.470 clients.
“Treballem colze a colze amb partners europeus i amb les nostres marques internes per assegurar el subministrament de productes als clients”, explica la CEO i directora d’Operacions, Marta Cusiné. En aquest sentit, el seu germà, CEO i director de Màrqueting i Vendes, Jaume Cusiné, ha assegurat que actualment “la situació global del subministrament de matèries primeres és complexa degut a l’escassetat de producte i als forts increments que pateixen les plantes productores de l’electricitat i del gas, fets que comporten que els preus pugin constantment. Aquesta mancança de productes és deguda a diversos motius, com són: la falta d’inversió a les plantes degut a la COVID-19, les males collites degut a les pluges, la baixa importació degut al fort increment dels costos del transport marítim i a l’equiparació de l’euro amb el dòlar”.
Una empresa penedesenca i internacional
El compromís familiar ha consolidat a Cusiné com una de les empreses amb més projecció internacional de la comarca del Penedès. L’empresa subministra productes arreu d’Europa, com França, Suècia, Alemanya i Nord d’Àfrica.
Així ho va reafirmar el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent, al llarg d’una visita aquest mes de setembre: “D’una banda, per aquesta base familiar, que fa que sigui arrelada al territori i de l’altra, per aquesta voluntat de creixement, d’expansió i d’internacionalització, que realment és bàsica pel conjunt de la nostra economia”.
Des de la pandèmia de la COVID-19 i amb l’actual situació de matèries primeres a conseqüència de la guerra d’Ucraïna, Cusiné s’ha convertit en una proveïdor imprescindible per a molts sectors alimentaris i empreses industrials. La CEO i directora d’Operacions, Marta Cusiné, explica que “una de les claus son els estocs de seguretat, la prioritat màxima de l’empresa, que ens permeten subministrar de forma regular als clients. És en aquest moment on entra en valor la confiança del client amb nosaltres, perquè assegurem les entregues de les matèries primeres que necessiten”.