El detall màgic que el Pare Noel no et va explicar sobre com augmentar els beneficis de la teva empresa

Notícies d'empresa

Saps que l’any 2021 durant el Nadal vam llençar al voltant de 900 milions de quilos de cartró i paper?

Potser aquesta dada no et diu res. Però si utilitzes caixes de cartró per als teus productes, potser el que et contaré avui t’interessa.

T’imagines que d’aquests 900 milions de quilos de cartró es pogués estalviar, no sé, 0,05 cèntims per quilo?

No sembla gaire, oi?

Però si multipliques 900 milions per 0,05 et surt un estalvi de 45 milions d’euros.

I només són 0,05 cèntims per quilo.

Cada detall compta i més en Nadal.

Moltes vegades, els meus clients pensen que estalviar en costos és alguna cosa que han de fer a lo gran.

  • Acomiadar personal.
  • Canviar de proveïdor.
  • Baixar la qualitat.
  • Però no.

No necessites acomiadar a ningú.

Moltes vegades canviar de proveïdor no és la millor opció.

I jo mai et recomanaria reduir la qualitat dels teus productes per estalviar.

Perquè el primer que analitzo abans de començar a treballar amb tu és en què estàs gastant els diners.

  • Cada cèntim.
  • Cada detall.
  • Cada euro.

Perquè amb els anys que portem optimitzant costos a ERA sabem que la suma de cada cèntim compta.

El secret de la caixa de cartró que portava de cap al Pare Noel.

Suposem que estàs utilitzant una caixa de cartró de gramatge i gruix estàndard per als teus productes.

I l’estàndard en caixes de cartró és que tinguin un gramatge de 160-200 grams per metre quadrat.

No només cal tenir en compte el pes, sinó de què està fet el canal. El canal és l’ondulació que hi ha dins de les parets de la caixa. Vaja, el que es posa a les parets perquè una caixa sigui més o menys resistent.

El gramatge estàndard dels canals és de 3mm, 5mm o 8mm.

Com segurament ja saps, com més gran és el gramatge i el gruix, més pes suporta el material.

I conèixer cada detall de les caixes que estàs utilitzant és crucial.

Perquè no totes les caixes serveixen per a tot.

I de vegades la caixa més cara no és la que necessita el teu producte.

I en ocasions un petit detall, com escollir una caixa més adequada, t’estalvia molt de diners.

Un petit canvi que els follets van proposar al Pare Noel.

Si la teva cadena de producció estigués portada pels follets del Pare Noel, segurament voldries que li posessin molt de carinyo.

Una caixa bonica perquè saps que la primera impressió que tindrà el client del teu producte és molt important.

Un cartró resistent perquè no hi ha res pitjor que un producte arribi trencat al seu destinatari i doni una mala imatge.

Alguna impressió bonica a l’exterior perquè a tu t’importa molt que la teva marca la relacionin amb el treball al detall.

I és que en els detalls marques la diferència amb la teva competència.

Però si un follet de sobte es donés compte que, per al producte que està preparant en comptes d’escollir una caixa d’un canal de 5 mg, es podria utilitzar una caixa de 3 mg, potser tu pensaries que estàs perdent qualitat.

Però el follet potser sabria que en les caixes de gruix de 3 mg les impressions es veuen molt més boniques, perquè el cartró no té tantes ondulacions i, per tant, les imatges són més nítides.

Ah! Espera un moment.

Que no estic perdent qualitat, estic millorant la caixa per al que jo necessito.

Perquè segurament quan vas escollir aquesta caixa vas pensar “vull el millor per als meus clients. Vull que la caixa arribi intacta.”

I vas escollir el que a tu et semblava millor, pensant que com més pagues, millor qualitat obtens.

I és normal.

Però no totes les caixes serveixen.

No baixis la qualitat, troba la caixa perfecta.

Ja t’he explicat alguna vegada que mai aconsello als meus clients baixar la qualitat de la seva matèria primera per estalviar en els costos.

Encara que de vegades confonem baixar la qualitat amb trobar la matèria ideal per al teu producte.

En el cas de la caixa, el primer que tindria en compte és quant pesa el producte que vols transportar. Perquè aquesta és la dada important: no vols que la caixa es trenqui abans d’arribar al destí.

I tu i jo sabem que els rens de vegades són poc curosos transportant els regals.

Però després també tindria en compte si la caixa que estàs utilitzant és realment la que encaixa amb el teu producte.

Ja t’he explicat que depèn de les ondulacions de la caixa, si vols imprimir el teu logotip en ella se veurà millor o pitjor.

El lògic és pensar que com més cara sigui la caixa, millor impressió tindràs. Però no. És just al revés.

I també tindria en compte la mida que has escollit i buscaria si es pot utilitzar alguna caixa uns centímetres menys. Perquè potser m’he adonat que en la caixa que utilitzes avui li sobren suficients centímetres com per escollir una caixa una mica més petita.

I en tot aquest procés el que fem a ERA no és dir-te que triïs alguna cosa pitjor per a tu.

El que fem és estudiar si el que has escollit és l’ideal per a tu.

Quan et proposem un canvi en algun dels productes que compres, mirem no només el preu, sinó que també analitzem:

  • si el procés és el més optimitzat;
  • la política de compra;
  • els proveïdors;
  • el producte.

No sempre és el preu del producte, pots estalviar en diversos punts de la cadena de subministrament.

I una vegada fem un estudi exhaustiu del que tens, llavors busquem l’ideal per a tu.

I moltes vegades l’ideal repercuteix en els teus costos.

Quan disminuïm un o dos centímetres la mida de la caixa, estalvies en cost.

Quan ens adonem que la impressió de la caixa es veuria millor en un canal de 3 mg, redueixes en costos.

Quan el teu producte pesa poc, ajustem el gramatge de la caixa perquè sigui resistent, però no necessitis pagar de més, optimitzes el cost.

Un cèntim multiplicat per tots els regals de Nadal.

Quan una empresa em contracta per millorar les seves partides de costos i augmentar el seu benefici a final d’any, sempre els dic el mateix: no farem grans canvis, aconseguirem que cada canvi sigui gran.

I al final, quan a Espanya llencem 900 milions de quilos de cartró i paper, potser és una bona idea començar per optimitzar el cost de l’embalatge, oi?

I cada cèntim que optimitzis de cada caixa, serà un impacte positiu en la teva compta de resultats.

Si t’agradaria saber en què més pots optimitzar els teus costos, connecta amb mi i escriu-me. Potser et sorprendrà saber que puc fer màgia com el Pare Noel.

📧 elinares@expensereduction.com

☎️ 639604499


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *