
🟩Reial decret 1055/2022. Obligacions per a fabricants, envasadors i distribuïdors.
març 24 @ 9:00 - 13:00

Més detalls…
Envasos 360°: de la Normativa a l’acció. Estratègies clau per al Compliment del Reial decret 1055/2022
Dia: 24/03/2025
Hora: 09:00 a 13:00h
Modalitat: Online
Explicació jornada: Com adaptar-se al nou marc legal amb estratègies personalitzades per a la teva empresa i convertir la normativa en una oportunitat de creixement sostenible. No només entendre el Real Decreto 1055/2022, sinó aprendre a implementar-lo amb un pla d’acció específic per a l’empresa i evitar riscos de sancions, tot optimitzant processos i costos.
Dirigit a: Empreses implicades en la fabricació, envasat i distribució de productes, especialment aquelles que treballen amb embalatges comercials. Responsables de qualitat, de producció, de sostenibilitat, de logística i gestió ambiental, així com a tècnics i gestors encarregats de l’etiquetatge i la conformitat normativa dels envasos.
Contingut de la jornada és:
1. Introducció al Real Decreto 1055/2022. Context normatiu i relació amb altres regulacions (Ley 7/2022 i PERTE).
Principals canvis i impacte en la indústria d’envasos i packaging.
2. Obligacions per a fabricants i envasador. Inscripció en el Registre de Productors de Producte. Requisits de marcatge i etiquetatge d’envasos (símbols, codis de material, instruccions de reciclatge).
3. Responsabilitat Ampliada del Productor (SIRAP i SCRAP).
Objectius de sostenibilitat i economia circular. Prevenció i reutilització d’envasos.
Objectius de reciclatge i ús de plàstic reciclat. Sistemes de Dipòsit, Devolució i Retorn (SDDR).
4. Estratègies d’adaptació per a l’empresa. Accions immediates per al compliment normatiu. Com evitar sancions i optimitzar processos de gestió d’envasos. Opcions de finançament i ajuts per a la implementació de mesures ecològiques.
Preu soci FEGP: 120 €