
Durada: 42 H
Descripció: La prestació de serveis logístics per part d’empreses especialitzades (Operadors Logístics, Empreses de transport, Empreses de serveis…) s’ha convertit en un factor competitiu al qual les empreses no volen renunciar, tot i que no està exempt de riscos si el procés es realitza de forma incorrecta. En aquest curs s’ofereixen totes les claus per desenvolupar-lo correctament, començant per considerar-lo a l’organització com un projecte. Per això, veurem el procés en la seva globalitat i coneixerem què cal fer en cadascuna de les fases, tipus de documents, eines i models útils, reflexionant sobre les amenaces i oportunitats que es poden presentar.
Dirigit a: Dirigit a professionals amb responsabilitat sobre serveis o àrees objecte d’externalització.
Responsables de contractar serveis logístics (clients i/o proveïdors). Responsables d’unitats que
participen en la prestació de serveis. Responsables del control de serveis externalitzats. Directors i
Caps de Logística. Directors, Gerents i Caps de Projectes de l’àrea logística.
Programa
- L’EXTERNALITZACIÓ COM A PROJECTE. L’externalització de processos. Anàlisi de la situació
actual de l’empresa. Per què hem d’externalitzar? Avantatges de l’externalització. Implicacions
estratègiques. El projecte d’externalització. Identificació dels actors implicats. Anàlisi de riscos. - PREPARACIÓ DEL “TENDER LOGÍSTIC”. Selecció de proveïdors potencials. Preparació del plec de
condicions. El procés del “Tender”. L’estratègia per a l’elecció del proveïdor. - ANÀLISI DE COSTOS. Anàlisi dels costos actuals. Models de tarifació dels operadors logístics.
Penalitzacions i bonificacions. - NEGOCIACIÓ DEL CONTRACTE D’EXTERNALITZACIÓ. Elaboració del contracte d’externalització.
Elements a considerar en la negociació. Anàlisi de riscos del procés d’implementació. - POSADA EN MARXA DE L’OPERACIÓ EXTERNALITZADA. Pla d’implantació. Disseny dels
processos. Sistemes d’informació. Assegurament de la qualitat. Prevenció de riscos laborals. Corba de
llançament. Coordinació client-proveïdor. Control de l’activitat en fase de posada en marxa. - SEGUIMENT I MILLORA CONTÍNUA DE L’EXTERNALITZACIÓ. Estratègies de gestió en fase de
millora contínua. Gestió per “KPI’s”. Pla de millora i seguiment del proveïdor. - FINALITZACIÓ D’UN PROCÉS EXTERNALITZAT. Causes de finalització. Pla de finalització
Formació a càrrec de: Victor Chavigné Jorba
Professional de la Logística i les Operacions amb més de 20 anys d’experiència. Enginyer Industrial. Màster en Organització i Enginyeria de la Producció i Direcció de Plantes Industrials UPC. Executive MBA ESADE. Formador
Preu empresa associada FEGP: 450 €
Preu general: 585 €