EXTERNALITZACIÓ D’OPERACIONS LOGÍSTIQUES

Durada: 42 H
Descripció: La prestació de serveis logístics per part d’empreses especialitzades (Operadors Logístics, Empreses de transport, Empreses de serveis…) s’ha convertit en un factor competitiu al qual les empreses no volen renunciar, tot i que no està exempt de riscos si el procés es realitza de forma incorrecta. En aquest curs s’ofereixen totes les claus per desenvolupar-lo correctament, començant per considerar-lo a l’organització com un projecte. Per això, veurem el procés en la seva globalitat i coneixerem què cal fer en cadascuna de les fases, tipus de documents, eines i models útils, reflexionant sobre les amenaces i oportunitats que es poden presentar.

Dirigit a: Dirigit a professionals amb responsabilitat sobre serveis o àrees objecte d’externalització.
Responsables de contractar serveis logístics (clients i/o proveïdors). Responsables d’unitats que
participen en la prestació de serveis. Responsables del control de serveis externalitzats. Directors i
Caps de Logística. Directors, Gerents i Caps de Projectes de l’àrea logística.

  1. L’EXTERNALITZACIÓ COM A PROJECTE. L’externalització de processos. Anàlisi de la situació
    actual de l’empresa. Per què hem d’externalitzar? Avantatges de l’externalització. Implicacions
    estratègiques. El projecte d’externalització. Identificació dels actors implicats. Anàlisi de riscos.
  2. PREPARACIÓ DEL “TENDER LOGÍSTIC”. Selecció de proveïdors potencials. Preparació del plec de
    condicions. El procés del “Tender”. L’estratègia per a l’elecció del proveïdor.
  3. ANÀLISI DE COSTOS. Anàlisi dels costos actuals. Models de tarifació dels operadors logístics.
    Penalitzacions i bonificacions.
  4. NEGOCIACIÓ DEL CONTRACTE D’EXTERNALITZACIÓ. Elaboració del contracte d’externalització.
    Elements a considerar en la negociació. Anàlisi de riscos del procés d’implementació.
  5. POSADA EN MARXA DE L’OPERACIÓ EXTERNALITZADA. Pla d’implantació. Disseny dels
    processos. Sistemes d’informació. Assegurament de la qualitat. Prevenció de riscos laborals. Corba de
    llançament. Coordinació client-proveïdor. Control de l’activitat en fase de posada en marxa.
  6. SEGUIMENT I MILLORA CONTÍNUA DE L’EXTERNALITZACIÓ. Estratègies de gestió en fase de
    millora contínua. Gestió per “KPI’s”. Pla de millora i seguiment del proveïdor.
  7. FINALITZACIÓ D’UN PROCÉS EXTERNALITZAT. Causes de finalització. Pla de finalització

Formació a càrrec de: Victor Chavigné Jorba

Professional de la Logística i les Operacions amb més de 20 anys d’experiència. Enginyer Industrial. Màster en Organització i Enginyeria de la Producció i Direcció de Plantes Industrials UPC. Executive MBA ESADE. Formador

Preu empresa associada FEGP: 450 €
Preu general: 585 €