És més fàcil ampliar la zona de confort que sortir-ne
Els canvis no ens agraden. Canviar implica començar de zero. Així que moltes vegades la solució passa per l’adaptació. Això és com quan tenim un restaurant favorit. Anem allà perquè ens agrada com cuinen, per com ens tracten o per com ens sentim quan estem menjant allà. I ara imagina que el restaurant canvia de propietari. T’hi sentiries còmode? Segurament no, perquè quan canvies de propietari, tot canvia. I ara trasllada això a la gestió dels proveïdors que treballen per a tu: Canviaries de proveïdor, amb tot el que comporta, si ja estàs content amb ell, però creus que hi ha marge de millora? Estar al dia del que passa en els teus costos és la clau per ampliar la zona de confort.
Un dels pilars de l’optimització de costos és treballar amb experts especialitzats en més de 50 categories de despesa diferents.
Els professionals amb els quals jo treballo porten 20 o 30 anys negociant amb els proveïdors amb els quals tu tractes. Perquè tenim molts clients del teu mateix sector. I gràcies a això sabem perfectament què està pagant la teva competència pel mateix que estàs rebent tu. Avui et proposo que en lloc de sortir de la zona de confort, canviant de proveïdor, l’ampliïs. I això em porta a una pregunta clau…
T’has preguntat alguna vegada quina és la teva força de negociació?
Quan escullo un expert per treballar en el teu projecte, ho faig pensant en el seu coneixement. Això significa que quan tens a la teva disposició una de les persones de l’equip, tens algú que coneix bé els teus proveïdors. Perquè ja els ha treballat i perquè ja ha negociat amb ells abans per a altres clients.
A més, la nostra forma de treballar implica que, quan un especialista treballa en el teu projecte, ho fa com un més del teu equip. No som un consultor extern, som part del teu negoci. Però tornem a la força negociadora. Aquesta és la nostra principal fortalesa: al tenir el coneixement, tenim més força per negociar. Perquè sabem com treballen els proveïdors i a quin preu. Sabem què dir-los i com gestionar-los perquè optimitzin el servei que et ofereixen. El coneixement és poder. Si jo sé quant li costa produir un producte a la teva competència i això a tu et dona avantatge. Nosaltres som la teva avantatge.
En saber què està pagant una altra empresa de la competència, el proveïdor sap que ha d’oferir-te la millor qualitat al millor preu a tu també.
I és per això que vull que avui et plantegis si realment necessites canviar de proveïdor per optimitzar els costos. Potser la teva preocupació és tot el que implica el canvi: portes anys treballant amb ell, et lliura a temps i no et genera problemes. Però no estàs segur que els costos siguin els més òptims o que el servei que t’estan oferint sigui el millor que pots aconseguir. I et fa por canviar a algun més barat, perquè això seria sortir de la teva zona de confort. Canviar el que et funciona només per preu seria un error. Potser la solució no està en el canvi, sinó en l’adaptació.
El 80% de les vegades, no necessites canviar de proveïdor per estalviar un 15% en la mitjana de costos.
La nostra estratègia implica negociar amb els teus proveïdors utilitzant la informació que tenim gràcies als nostres experts. Et donaré una dada: El 80% de les vegades no canviem els proveïdors que ja tens i, tot i així, el 90% de les vegades aconseguim estalviar en costos. És una dada curiosa. Imagina que, sense canviar de proveïdor de telecomunicacions, estalviessis un 25% de cost en aquesta partida de despesa. O que aconseguissis un 15% d’estalvi en la mitjana de totes les partides. Així que, la propera vegada que consideris un canvi de proveïdor, recorda que el benefici de no fer-ho pot ser més gran que el d’emprendre de zero. La meva prioritat és que obtinguis més rendibilitat amb el que ja tens, sense afegir preocupacions innecessàries al teu negoci.
Canviar de proveïdor hauria de ser sempre l’última opció.
Hi ha altres vies: podries centrar-te en el que ja et funciona i millorar-lo. El benefici de no canviar és més gran. Moltes vegades, en buscar alguna cosa més barata, pots pensar que has de sacrificar qualitat o eficiència. I no. I estic segura que això no ho vols. Perquè jo sempre busco millorar el que ja tens, no sacrificar la qualitat. I això és el que jo faig. Per a mi, la prioritat és que aconsegueixis més rendibilitat amb el que ja tens. Perquè tu no hagis de gestionar el canvi.
Si vols saber com optimitzar els costos de la teva empresa sense necessitat de canviar de proveïdor, connecta amb mi i escriu-me.
Eva Linares Baraza
Partner a Expense Reduction
639604499
elinares@expensereduction.com