La xarcuteria social de la Fundació Privada Mas Albornà, Mallart Artesans Xarcuters, ha participat activament de la Fira Alimentaria 2024, un dels esdeveniments internacionals de referència en el sector de l’alimentació, les begudes i la gastronomia.
Amb un estand propi, ubicat al pavelló 1 de la fira sota el paraigües del Cluster Catalonia Food Retail, Mallart Artesans Xarcuters ha tingut l’oportunitat d’exposar una selecció dels seus embotits artesans d’alta qualitat i dels seus Gastropatés Singulars, explicar el projecte social que els fa únics al mercat així com establir nous contactes i noves aliances estratègiques.
En el context de la fira, Mallart Artesans Xarcuters també ha pogut establir conversa i donar a conèixer el projecte a diferents personalitats del món de la gastronomia. Els xefs del prestigiós, i internacionalment reconegut restaurant Disfrutar (tres estrelles Michelin), el presentador del programa de TV3 “Joc de cartes” i xef, Marc Ribas, o les periodistes gastronòmiques Àgata Albero i Carla Centelles, són algunes de les persones que van passar per l’estand de la xarcuteria social.
A la vegada, Mallart ha tingut l’oportunitat d’explicar, en una trobada privada, a en Roger Torrent, conseller d’Empresa i Treball, la gran tasca d’inclusió laboral que aquest obrador centenari ubicat a La Llacuna realitza a través de l’elaboració d’embotits artesans i d’alta qualitat esdevenint la primera xarcuteria amb impacte social i alimentari del país. La singularitat i el valor afegit del projecte Mallart són els elements que s’han posat de rellevància a la trobada, a la qual hi han assistit l’equip de Mallart, el Conseller i en Joan Martí, director d’Estratègia Empresarial d’ACCIÓ, l’agència de la competitivitat per a l’empresa de la Generalitat de Catalunya.
Paral·lelament, Mallart Artesans Xarcuters també ha protagonitzat, dins dels premis Innoval, un tast dels seus tres GastroPatés (paté de La Llacuna, paté rústic de Gall del Penedès IGP i el paté Malvasia de Sitges), tot convidant les persones assistents a fer un viatge gastronòmic pel Gran Penedès i descobrir els sabors tradicionals i de territori d’aquestes tres elaboracions exclusives.
La participació a la Fira Alimentaria és, per a un projecte social com el de Mallart, un escenari ideal en el què poder establir contacte amb diferents empreses, institucions i personalitats compromeses amb la transformació i la responsabilitat social per continuar fent que els embotits socials estiguin cada cop més presents a diferents espais de la societat.
Actualment, Mallart Artesans Xarcuters compta amb més de 120 punts de venda entre els que es destaquen els supermercats BonPreu-Esclat, Caprabo del territori; El Club del Gourmet de El Corte Inglés, Sibarium a l’Aeroport de Barcelona i hipermercats Alcampo a nivell Catalunya.