Mallart Artesans Xarcuters és un dels projectes seleccionats per formar part de la
segona fase del programa Tiina d’inversió d’impacte en art i alimentació, promogut
per la fundació Carasso i Ship2B.
Mallart Artesans Xarcuters, la marca d’embotits amb causa social de la Fundació Mas Albornà,
ha estat un dels 7 projectes seleccionats per la Fundació Daniel i Nina Carasso (fundació creada
en memòria del fill creador de Danone), en col·laboració amb la Fundació Ship2b, per formar part
de la segona fase del programa d’inversió d’impacte Tiina.
El programa d’innovació i impacte Tiina té com a objectiu acompanyar i finançar joves projectes
que promouen la transformació social cap a una societat més ecològica, justa i inclusiva a través
de l’alimentació sostenible o l’art ciutadà. A la primera fase es van seleccionar 14 projectes d’un
total de 100 candidatures presentades en l’àmbit de l’estat espanyol. D’aquests 14 projectes,
s’han seleccionat els 7 projectes amb major potencial d’impacte i sostenibilitat econòmica que
passaran a la segona fase.
En aquesta segona, i última, fase, els 7 projectes finalistes participaran en un programa intensiu
d’acceleració, amb assessorament, formació i suport tècnic en el que rebran acompanyament
grupal i personalitzat que culminarà en febrer de 2024, data en la què presentaran l’evolució de
les seves propostes i entre les què s’escolliran les quatre que podran accedir al premi final,
consistent en un fons d’inversió d’impacte, amb préstecs tous, que ofereix el programa.
En paraules de Joan Clotet, director general de la Fundació, “que la nostra marca d’embotits de
transformació social hagi estat seleccionada entre tantes iniciativesinnovadores avala el nostre
projecte empresarial i social i, alhora, ens omple d’orgull i de ganes d’aprofitar al màxim
l’oportunitat que ens brinda aquest programa per continuar creixent i treballant per la inclusió
social de les persones amb disCapacitat”.
Mallart Artesans Xarcuters és una iniciativa social de la Fundació Mas Albornà que neix de la
voluntat de transformar el llegat de més de 100 anys d’història de la família Mallart, xarcuters
artesans d’embotits de qualitat a La Llacuna per a treballar per la inclusió laboral de les persones
amb discapacitat, esdevenint l’única marca d’embotits que lluita contra l’exclusió social.
UN PROJECTE GUANYADOR
El projecte Mallart ja ha obtingut diferents reconeixements el Premi a la Iniciativa social 2023 de
l’Associació catalana de Sommeliers, el Premi a la Iniciativa Sostenible 2022 del Clúster Gourmet de Catalunya, el Premi Innofòrum 2021 al “Gust més original” del Paté Rústic de Gall del Penedès
IGP, el Premi al Compromís Social per la FEGP 2021 i ha resultat finalista al programa B-VALUE
2021 a nivell estatal.