- La companyia ocupa la segona posició del rànquing general 2022
- El monitor té en compte l’opinió de més de 49.000 persones, les quals han valorat a les 100 empreses que composen el llistat
Mercadona torna a ser considerada l’empresa més responsable del sector de la distribució generalista a Espanya i la segona en el llistat general del rànquing Compro Responsabilitat ESG 2022, elaborat pel Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (COMPRO).
Per a la seva 12a edició, COMPRO ha comptat amb la participació de més de 49.000 persones provinents de diferents àmbits, com les associacions de consumidors, ONG, sindicats, directius d’empresa o experts en responsabilitat social, entre altres. Igual que en la passada edició, els enquestats han valorat a les diferents empreses segons criteris ESG, en anglès, ambientals, socials i de governança. Així, el rànquing els ha preguntat pel compromís mediambiental, l’aposta pel talent, la contribució a la comunitat, el respecte al consumidor, la responsabilitat fiscal i la gestió del govern corporatiu.
Mercadona agraeix aquesta valoració i se sent molt orgullosa dels resultats, perquè reconeixen l’esforç realitzat per la companyia i per l’equip humà que ha treballat durant tot 2022, un any amb un context global canviant i complex; igual que encoratgen a continuar millorant per a ser una empresa més responsable amb el medi ambient i la societat.
Per això, Mercadona continua impulsant accions concretes, com les donacions d’aliments a entitats socials, que en 2022 van ascendir a les 25.100 tones, un 21% més respecte a l’any anterior; l’escolta i el diàleg amb les diferents entitats amb les quals col·labora, la reducció de la petjada de carboni, la gestió de residus o la utilització d’energies més responsables amb l’entorn.
Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO)
MERCO és un dels principals monitors de Reputació Corporativa, actiu des de l’any 1999 i actualment amb presència en més de 15 països. Aquest monitor s’encarrega d’avaluar la reputació de les empreses i no rep cap subvenció o patrocini ni públic ni privat, sent la seva única font de finançament la comercialització d’informes.