24 de març, Castellet i la Gornal .- la Federació Empresarial Gran Penedès va celebrar l’Assemblea de Socis a les Caves Pinord, un espai emblemàtic que va esdevenir el marc perfecte per a una trobada plena d’energia i sinergies. Més de 70 compromissaris van assistir a l’acte, que va combinar networking, reflexió estratègica i presentacions clau per al futur de la Federació.
La jornada es va iniciar amb un networking de benvinguda acompanyat d’una copa de vi, on els assistents van tenir l’oportunitat de connectar i compartir experiències. Tot seguit, l’Assemblea va arrencar amb la benvinguda de la presidenta de la Federació, Neus Lloveras, i de l’amfitrió de Caves Pinord, Joan Josep Tetas, que va agrair la celebració de l’acte a la cava Pinord, “un projecte familiar del qual ens sentim molt orgullosos”.
Neus Lloveras i el seu equip van parlar de conjuntura econòmica i com aquesta ha afectat les empreses associades a la Federació, on ha lloat “la resiliència de l’economia local a pesar de les amenaces exteriors“. En l’informe habitual que realitza la presidenta, va fer valdre totes les accions de lobby que s’impulsen des de la FEGP, i va resumir l’acció de l’entitat en quatre punts: “l’Impuls constant del territori i les seves empreses, presència activa en els grans temes: sequera, mobilitat i desenvolupament econòmic en el territori, enfortiment del teixit empresarial a través de la formació, assessorament i netwoking, i compromís amb les dades i l’anàlisi per millorar les polítiques públiques.”
Durant la sessió, es va presentar el nou organigrama de la FEGP on va destacar la nova direcció de Joan Manel Montfort, qui ha aportat un nou rumb a l’organització i la incorporació en l’àmbit de la comunicació de Mireia Tablada. Amb aquestes incorporacions Lloveras va afirmar “Tenim un equip sòlid capaç de fer front als reptes que se’ns presenten durant els anys vinents”.
L’increment de projectes i l’augment d’empreses associades preveuen un tancament per sobre del 2024, que va tancar amb un balanç positiu, segons explicava Eduard Brull tresorer de l’entitat. Qui a més, va repassar l’activitat de la FEGP a través dels números, durant el 2024 i va presentar el pressupost optimista estimat pel 2025, on va afegir “el tancament positiu i els projectes en els quals està treballant l’entitat durant aquest any, auguren un bon tancament de l’exercici actual. “
L’acte va servir per presentar dues publicacions, la primera, l’Estudi FEGP sobre el Mercat Laboral amb Perspectiva de Gènere, promogut per l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú a la demanda del col·lectiu de Dones d’Empresa, i la segona, va ser l’edició de la primera revista Perspectiva d’aquest any, una publicació que reflecteix el dinamisme i la projecció de la Federació.
Amb l’acció de lobby i els actes de networking, també es va reiterar en diferents ocasions el valor de la formació dins l’entitat, que aporta coneixement en l’àrea de talent del territori, o els canals de difusió dels quals disposa l’organització al servei dels socis i finalment, el creixement constant del servei d’assessorament soci a soci, on les empreses poden trobar un aliat entre la massa social de la FEGP.
L’acte va concloure amb una copa de cava de comiat, brindant una nova oportunitat per fer xarxa i compartir idees entre els assistents. Una trobada enriquidora, plena de persones amb talent i esperit emprenedor, que enceta un 2025 ple de reptes i oportunitats per a la Federació Empresarial Gran Penedès.