Amb l’objectiu d’oferir una formació contínua que permeti el desenvolupament professional dels seus treballadors, la companyia d’alimentació catalana Ametller Origen ha impulsat un pla formatiu per millorar la competència lingüística en català del seu personal de botiga.
Aquesta formació, que s’emmarca dins d’una de les primeres accions que farà la companyia per millorar el català oral dels seus treballadors, s’impartirà per dues institucions catalanes especialitzades en llengua i educació, com són el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) i el servei d’idiomes per a empreses i institucions de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
En total, més de 100 treballadors de botiga i carnisseria s’han adherit de manera voluntària a la primera edició del programa amb l’objectiu de poder millorar la qualitat del servei i atendre en català al públic. En el cas del CPNL s’imparteixen un total de dos cursos de 20 hores de formació, un de conversa elemental i l’altre d’avançada. Amb la UAB es duran a terme dos cursos de formació de conversa de nivell bàsic en català, també de 20 hores. Ambdues institucions imparteixen aquests cursos en modalitat virtual síncrona, en sessions de dues hores setmanals i durant un període de tres mesos. “Si per una cosa ens diferenciem a Ametller Origen és perquè som inconformistes i sempre busquem l’excel·lència. Aquesta formació dotarà als treballadors d’eines per poder afrontar millorar el seu dia a dia a botiga, millorar les seves competències lingüístiques i, a la vegada, poder seguir oferint la millor atenció als nostres clients”, ha explicat Josep Ametller, cofundador i conseller delegat d’Ametller Origen.
VIA PENEDÈS ECONÒMIC