Benvolgut/da,
Contactem amb el propòsit d’informar-vos respecte a la seva possible participació al programa Formació Professional Ocupacional Dual (FPO), mitjançant la contractació d’una persona en la modalitat de formació en alternança en l’àrea administrativa de la seva empresa.
Proposem com a programa beneficiari i transversal la formació orientada a l’ocupació d’Administració i gestió en relació amb el client.
El nostre centre està experimentat en FPO Dual des de fa 3 anys i volem destacar que es tracta d’una gran oportunitat tant per l’empresa com per les persones que busquen feina.
Treballar i formar-se és la clau per adaptar les persones als perfils que necessiten les empreses i es tracta d’una experiència que genera confiança a totes les parts vinculades (Empresa-Treballador/a-Centre de formació).
Li expliquem de manera resumida els aspectes més destacables d’aquest programa en el que li proposem participar.
Que és el programa de FPO Dual?
La Formació Professional Ocupacional Dual és un programa per incentivar la capacitació professional i la contractació de persones joves (fins a 29 anys) i de persones majors de 45 anys (en desocupació registrada de llarga durada – 12 mesos) a través del contracte de formació en alternança que estableix la darrera reforma laboral. Aquest contracte és el símil del contracte d’aprenentatge que ja coneixem tots.
El programa inicia a gener de 2024 i finalitza com a molt tard el 30 de març de 2025 (contractació i formació). Durant tot el programa la persona serà acompanyada per un tutor i la seva empresa també per atendre els dubtes i necessitats especifiques que poden sorgir.
Quins son els ajuts?
La seva empresa rep una subvenció per part del Servei d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya (SOC) per suportar els costos salarials del contracte, l’import mensual del mòdul econòmic mensual és de 1.151,26€. Així doncs l’ajut total que rep l’empresa és de 13.815,12€. Aquesta quantitat es cobra de la següent manera: el 80% al llarg dels 12 mesos (11.052,096€) i el 20% (2.763,024€) al finalitzar el programa i quan el SOC tanqui la revisió del programa.
El salari que percebi la persona treballadora per la jornada laboral no pot ser inferior al mòdul econòmic per contractació que marca la convocatòria.
El contracte en alternança té un cost 0 de seguretat social en empreses de menys de 250 treballadors.
L’incentiu és una reducció del 100% en les quotes a la Seguretat Social del treballador contractat i del 100% en les quotes empresarials a la Seguretat Social quan la plantilla de l’empresa sigui menor de 250 persones o del 75% si és igual o major de 250 treballadors.
Durant aquest període de 12 mesos, la persona és contractada com auxiliar administrativa i dedicarà en temps el 65% de la seva jornada a treballar en l’empresa i el 35% en estudiar l’ofici al nostre centre cursant un certificat de professionalitat de nivell 2 que la qualificarà amb les competències necessàries laboralment.
El/la treballador/a cobra únicament pel temps que dedica a treballar, és a dir el 65% de la jornada.
Al finalitzar el període de contractació es pot transformar el contracte a indefinit per la qual cosa la seva empresa rebrà una reducció de les quotes a la seguretat social de 1.500 euros durant els tres primers anys o de 1.800 euros en el cas de ser dona.
Com s’organitzen la formació i el treball?
El/la treballadora no pot realitzar més de 8 hores diàries sumant treball i formació. Això no treu que els dies que no hi hagi classe pugui dedicar les 8 hores a la feina en la seva empresa en els horaris que hagin convingut mútuament.
El nostre centre formarà a 15 persones que treballaran en diferents empreses i per aquesta raó més endavant li confirmarem els horaris de formació però sense cap dubte aquests seran compatibles amb la feina per no entorpir el bon funcionament de la seva empresa tal i com pretén aquest programa de FPO Dual.
La formació és presencial (a les nostres instal·lacions) i consisteix a dotar les persones treballadores de les següents competències laborals:
- Rebre i processar comunicacions internes i externes.
- Realitzar les gestions administratives del procés comercial.
- Introduir dades i textos en terminals informàtics en condicions de seguretat, qualitat i eficiència.
- Gestionar l’arxiu en suport convencional i informàtic.
- Comunicar-se en una llengua estrangera amb un nivell d’usuari independent en les activitats de gestió administrativa en relació amb el client.
- Manejar aplicacions ofimàtiques en la gestió de la informació i la documentació.
Que ha de fer la seva empresa per poder participar?
En primer lloc pot col·laborar en el procés de selecció podent expressar el perfil de candidat que més li convé per tal que és tingui en compte en el procés d’assignació i també pot proposar un/a candidata sempre i quan no hagi treballat més de 6 mesos en la seva empresa i que compleixi amb els requisits d’edat i d’estar apuntat/da a l’atur abans d’iniciar el programa.
Les empreses amb deutes amb les entitats publiques com Hisenda i la seguretat social NO poden participar en aquest programa. Per això cal que aportin els certificats actualitzats d’Hisenda i de la Seguretat social conforme la seva empresa no té cap deute, el seu gestor li pot facilitar aquests impresos.
El representant legal ha de signar digitalment una declaració responsable que li farem arribar de seguida que ens confirmi la seva voluntat de participar.
Les places son limitades, i per això cal que ens enviï aquests impresos per poder continuar amb les gestions oportunes per a formalitzar la seva participació en el programa de FPO Dual.
Per últim i abans d’iniciar aquestes gestions ens hauria d’indicar si té cap dubte o si necessita més informació, li respondrem en la major brevetat.
En cas de voler participar cal que ens ho faci saber per tal d’enviar-li la declaració i així tenir en compte la seva empresa com a entitat col·laboradora.
Pot trucar al 93 890 47 45 o realitzar la preinscripció al programa fent clic al següent enllaç:
El termini per presentar la sol·licitud de la convocatòria del programa SOC-FPODUAL finalitza el 3 de novembre de 2023, per aquest motiu us animem a completar el formulari com més aviat millor.
Estem agraïts per confiar en nosaltres tot desitjant que aquesta proposta sigui del seu interès.
Atentament,
Denis Sainz
Director de CET Penedès