11.03.2021 · Matilde Villarroya, directora general d’indústria convidada del Fòrum Gran Pendès

Comunicats de premsa Fòrum empresarial

Vilanova i la Geltrú, 11 de març de 2021 – La Sra. Matilde Villarroya, directora general d’indústria ha estat la convidada del mes de març del Fòrum Gran Penedès de la Federació Empresarial del Gran Penedès. La directora ha protagonitzat la ponència “Desplegament del títol segon de la llei d’Àrees de Promoció Econòmica Urbana relatiu als Polígons Industrials”.

En aquest col·loqui, que ja podeu consultar al canal de YouTube de la federació o en aquest enllaç, la Sra. Villarroya ha explicat que és molt important fer una presentació de la llei ja que provoca molts neguits en els empresaris. És per això que estan fent una roda de presentacions que ha començat amb les quatre diputacions i que ha seguit amb aquesta jornada per als socis de la Federació.

Villarroya ha explicat que Catalunya està en un punt econòmic privilegiat i que l’àmbit de la indústria representa un 19% de l’economia catalana. La directora ha assegurat que els polígons són àrees econòmiques bàsiques i que és imprescindible que es converteixin en espais model que tinguin infraestructures adequades i relacionades amb les noves tecnologies. Per tant, és necessària una gestió adequada per aconseguir la qualitat necessària perquè altres factors no juguin en contra de la seva competitivitat.

La ponent ha donat pas al subdirector d’indústria, Jordi Carbonell perquè expliqui més tècnicament aspectes de la llei però donant ella mateixa una primera definició sobre aquesta “ Sistema de col·laboració público-privada mitjançant la creació d’un APEU per incrementar la competitivitat de les empreses i atraure inversions al territori.

Per la seva part, el subdirector ha compartit una presentació que podeu consultar en aquest enllaç i ha fet una completa explicació de la llei. Des de l’estructura, la singularitat del PAE, les finalitats d’interès generals a què responen els APEU, qui pot iniciar la constitució de l’APEU, què cal per iniciar-lo i el procediment que s’ha de dur a terme, entre molta altra informació.

Per últim, ha parlat d’un ajut del qual ha sortit la seva resolució avui mateix i que podeu consultar en aquest enllaç. A més, ha informat que es poden fer consultes a l’e-mail spi.emo@gencat.cat.