El Nadal i les falsificacions

Notícies d'empresa

L’Arnau Font vol oferir als seus fills el seu millor Nadal i que el patge Raimon els hi consenteixi totes
les joguines que han demanat amb il·lusió.
Per això, organitza una cita amb un amic d’un veí que ofereix joguines a meitat de preu a una nau
industrial a les afores de la ciutat. L’Arnau carrega amb unes quantes i sota l’arbre de Nadal els seus
fills tenen els ulls ben oberts i emocionats de veure tants regals. Però la nina que plora i el cotxe
teledirigit no funcionen. Quan l’Arnau torna per reclamar, la nau industrial està tancada amb un gran
cadenat i han tret el rètol de l’entrada. El propietari de la nau del costat li informa que fa dies que la
van desmuntar i que no trobarà a ningú.
El passat mes de novembre, el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme junt amb l’Oficina Española
de Patentes y Marcas van presentar una campanya de sensibilització, per evitar la compra de
falsificacions.
Una falsificació és “una còpia no autoritzada d’un producte original. Tracten d’imitar les
característiques, materials o aspecte d’un producte protegit legalment per aprofitar-se del nom de
la reputació de l’original”. Generalment els consumidors es veuen atrets per aquests tipus de
productes perquè són més barats i no els importa que la qualitat sigui inferior envers del producte
autèntic.
Però en realitat el consum de productes falsificats suposa una pèrdua del dret a reclamar per al
consumidor, es promou el sorgiment d’una economia submergida, una forta amenaça per al
desenvolupament i innovació de les empreses i perjudica al comerç local destruint llocs de treball.
Arrel del COVID-19, han augmentat les compres on-line en detriment de la venda al detall, afavorint
el comerç de productes falsificats. Aquests no són únicament roba i perfums, sinó que cada cop més
són productes que poden afectar greument a la salut, com fàrmacs, que suposadament tracten
malalties greus, així com kits de proves i altes productes relacionats amb la pandèmia.
Moltes vegades es consumeixen productes falsificats per ignorància, però hi ha molts altres
consumidors que són plenament conscients i només ho fan per estalviar-se uns diners. Però
compensa entrar en aquest joc? Realment NO.

María Lobato
Legal Brand Services
Advocada especialitzada en Propietat Industria

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *