Vilanova i la Geltrú, 21 de febrer de 2025 – El passat 19 de febrer, la Federació Empresarial del Gran Penedès (FEGP) va organitzar la sessió “T’ensenyem com pagar menys de 80€/MWh el proper hivern”, un acte clau per a les empreses interessades a optimitzar els seus costos energètics de cara als mesos vinents, i que ho poden aconseguir mitjançant la compra agregada del Grup d’Energia de la Federació Empresarial.
Durant la jornada, es van exposar diferents estratègies per garantir tarifes més competitives en el subministrament elèctric. Els participants del Grup d’Energia de la FEGP, juntament amb altres empresaris que es van interessar per incorporar-se al grup, van aprofundir en opcions per a la compra col·lectiva i altres mecanismes d’estalvi.
Com a principal conclusió, es va destacar la importància de fixar tarifes i preus durant els propers mesos per aconseguir una reducció significativa de la despesa anual en energia. Aquesta estratègia permetrà a les empreses millorar la seva competitivitat en un context marcat per la volatilitat dels preus energètics.
La FEGP continua treballant per oferir eines i solucions innovadores que ajudin les empreses del territori a optimitzar els seus recursos i enfortir la seva posició en el mercat, com ho és des de fa anys la compra d’energia i s’està estudiant oferir també compra agregada de gas.