“Fes créixer la teva empresa” nou projecte per a empreses consolidades que combina diagnosi, acompanyament i suport de mentor

Comunicats de premsa FEGPComunicació

La iniciativa complementa el mapa d’accions de suport al teixit emprenedor local

L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú lidera i inicia el projecte “Fes créixer la teva empresa”, de suport a empreses ja establertes al municipi. Una iniciativa que es desplega amb la col·laboració de la Federació Empresarial Gran Penedès i ASENCAT, Associació de Sèniors de Catalunya per a l’Orientació del Talent Emprenedor. L’objectiu és consolidar projectes empresarials en actiu i promoure’n l’expansió, tot ajudant a millorar algun aspecte concret del negoci. El programa es basa en l’acompanyament amb mentors i assessors experts que treballaran estretament amb un grup d’empreses seleccionades per a la detecció de necessitats o aspectes del negoci que requereixen millora. El termini perquè les empreses interessades presentin la sol·licitud s’inicia des d’ara i fins al 15 d’octubre de 2024.

Aquesta nova acció s’afegeix a les mesures de suport al teixit empresarial implementades des de l’Ajuntament i l’Oficina d’Atenció a l’empresa afegint-se al mapa de recursos d’acompanyament empresarial i de suport personalitzat als emprenedors. Amb aquesta iniciativa, en paraules de la regidora de projecció de ciutat, capitalitat i Empresa, Anna Ribera, “volem començar a donar suport a les empreses del municipi en totes les fases, des de l’inici a la maduresa. En aquest sentit, estem treballant amb un programa d’incentius per a la creació de noves empreses. A “Fes Créixer la teva empresa” volem estar al costat de les empreses, no solament en aspectes com l’urbanísme, la seguretat, en matèria de llicències o en la gestió de residus, sinó en la seva projecció empresarial, tot ajudant-les a créixer, a potenciar el seu talent i acompanyar-les en processos d’innovació”.

“Fes Créixer la teva empresa” s’orienta cap a negocis ja consolidats, amb un mínim de 4 anys d’activitat. El treball d’assessorament i diagnosi incidirà en aspectes concrets i específics que permetin la proposta de millores en matèries ajustades a necessitats determinades i en diversos àmbits. El programa preveu també destinar recursos tècnics per a implementar les propostes de millora en les empreses seleccionades.

Es posarà especial atenció a les necessitats en matèria de transformació digital, la sostenibilitat ambiental o l’optimització dels processos interns d’estratègia empresarial i desenvolupament de nous productes o serveis.

Per esmentar alguna concreció de possibles solucions que podrien derivar dels diagnòstics trobem aquelles vinculades al màrqueting, en línia i/o fora de línia, i l’atenció i relació amb els clients. Altres matèries que poden ser objecte de propostes d’actuació són les relacionades amb els processos de digitalització de l’empresa, bé reforçant la presència del negoci a Internet, tot definint o desplegant l’estratègia de comunicació en línia o el posicionament, o bé sigui amb la posada en marxa de canals de venda, la digitalització de processos de gestió, la implementació d’oficines virtuals, la ciberseguretat o la introducció de les possibilitats de la intel·ligència artificial generativa. Altres processos en els quals les empreses poden necessitar suport són la gestió financera o aspectes vinculats a la introducció de criteris i mesures per a la sostenibilitat.

Les empreses que optin al programa superaran un procés de selecció atenent criteris com la localització, l’interès per al municipi de l’activitat, acreditar una antiguitat mínima de 4 anys, així com solvència financera i un volum de plantilla que ha de ser, com a mínim, de 4 treballadors. També es tindran presents aspectes vinculats a l’impacte social i ambiental dels negocis que presentin candidatura, així com aspectes vinculats a la seva capacitat d’innovació. Els negocis participants hauran d’exposar també la situació actual de l’empresa així com necessitats i problemàtiques.

El programa estableix també un període de sis mesos per al seguiment i analitzi dels resultats així com per assegurar que les mesures i recursos aplicats generen l’impacte esperat i incideixin en les millores apuntades o bé millores en aspectes com la competitivitat o l’eficiència de l’empresa.

“Fes Créixer la teva empresa” tindrà caràcter bianual i un pressupost de 33.000 €. La Diputació de Barcelona aporta bona part d’aquests recursos amb un total de 20.000 € per al desplegament de les accions previstes mentre que l’Ajuntament de Vilanova hi destina una partida pressupostària de 13.000 €.

“Fes créixer la teva empresa” se suma al conjunt de serveis que l’Ajuntament posa a l’abast de les empreses, com el programa Mentoring, impulsat conjuntament amb la Diputació de Barcelona i la fundació Autoocupació. En aquest servei, empresaris voluntaris ofereixen el seu temps i experiència per ajudar altres empreses a créixer i millorar. L’actuació es proposa incidir principalment en el sector del comerç en projectes en la seva fase inicial.

Formulari d’inscripcions

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *