La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Sitges, celebrada desembre, va adjudicar a Terra Music & Events SL l’organització del festival de música d’estiu de Sitges als Jardins de Terramar, en el període 2023-2026. L’empresa guanyadora de la licitació ha estat responsable de l’organització de les darrers edicions. En les valoracions realitzades per la comissió, la proposta presentada per Terra Music & Events ha destacat per ser un projecte molt més desenvolupat, amb experiència contrastada en l’organització de l’esdeveniment, i per les seves propostes de millora, com l’elaboració d’un estudi d’impacte econòmic, entre d’altres. El Festival Jardins Terramar de Sitges és un projecte de gran envergadura que ara es reforça amb aquesta nova adjudicació per als propers quatre anys, del 2023 al 2026.Pròximament, l’organització del Festival Jardins Terramar de Sitges donarà a conèixer les novetats de la propera edició 2023 i els primers artistes confirmats.
L’edició 2022 va generar un impacte econòmic de gairebé 7 milions d’euros
El Festival Jardins Terramar de Sitges, organitzat per Terra Music & Events SL, va obtenir un impacte econòmic de 6.823.500 d’euros, generat pel propi esdeveniment en el conjunt de la seva activitat econòmica. El 33% de la repercussió econòmica generada pel festival, un total de 2.251.970€, va impactar directament en l’economia local, en diferents sectors com la restauració, hotels, comerços i alimentació, amb una despesa mitjana de 84,5 euros per persona, sense tenir en compte el cost cultural de l’entrada.
L’estudi realitzat per la consultora The Watsons, especialitzada en estudis d’impacte econòmic de grans esdeveniments culturals a nivell nacional, destaca, entre altres dades d’interès, que el festival genera un centenar de llocs de treball. L’estudi també assenyala enguany va rebre visitants de 255 municipis de Catalunya, de 19 províncies d’Espanya i d’un total de 13 països d’arreu del món.
En l’edició 2022, el festival també va assolir la xifra de 2,29 milions d’euros en retorn d’impacte de marca Sitges i Terramar als mitjans de comunicació, segons les dades facilitades per l’empresa d’anàlisi de dades d’audiències Kantar Media-Onclusive.