Un grup d’estudiants de la UPC de Vilanova guanya el primer premi del concurs Movin’on Challenge de Michelin

Notícies d'empresa

Un grup de quatre estudiants d’Enginyeria de Disseny Industrial de l’Escola Politècnica de Vilanova guanya el primer premi del concurs Movin’on Challenge de Michelin, enguany enfocat a la mobilitat sostenible i els sistemes delivery. Els alumnes hi han presentat una idea de quiosc mòbil per acostar la cultura arreu, un projecte que no s’executarà però que el jurat ha premiat per la seva innovació.

L’equip va decidir realitzar un projecte innovador anomenat AGORA, sobre “delivery” de cultura, un projecte que trenca amb la tendència del delivery basat en productes de primera necessitat o compres de productes en línia que tots coneixem.
El projecte sorgeix de l’assignatura Enginyeria de l’Accessibilitat i Usabilitat (ENUA), a càrrec del professor Chema Ibañez, que els va motivar a presentar la idea a concurs.

Com sorgeix la idea de la cultura

“Decidim endinsar-nos a desenvolupar una solució per al delivery de cultura, ja que és un dret fonamental al que no tothom hi té accés. A les poblacions més allunyades hi ha mancances com l’accés a la cultura, ja que exposicions, obres de teatre i aquest tipus d’esdeveniments estan centralitzats a les grans ciutats com Barcelona, ja que s’ofereixen a centres fixos. El fet de poder descentralitzar aquest tipus de serveis suposa un gran estalvi en desplaçaments en transport personal cap a aquests llocs i una innovació fonamental en aquest àmbit.”

Sobre el grup

“Era la primera vegada que treballàvem tots plegats, però el resultat ha estat molt satisfactori i reconfortant. Tots hem treballat en una mateixa línia desenvolupant el projecte en conjunt. Hi va haver moments en què cadascú aportava més en diferents àmbits, però ens vam acabar complementant els uns als altres a mesura que el projecte avançava. Al principi, teníem molt clar que volíem enfocar-nos a l’àmbit de la cultura, encara que ens va costar molt materialitzar la solució a què hem arribat, ja que no sabíem com unir els conceptes de transport i cultura. Això ens va ajudar a veure que allò realment valuós del nostre projecte era el concepte com a element innovador.”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *