Les empreses de casaments i esdeveniments de Catalunya creen un portal de reserves conjunt per facilitar la sortida de la crisi del sector

AEGECat Comunicats de premsa Sectorials

L’AEGECat celebra la seva segona assemblea general de socis i aprova un nou protocol anti Covid que s’ha presentat a la Generalitat perquè sigui avalat per les autoritats sanitàries

Sant Cugat del Vallès, maig de 2021.- Les empreses del sector dels casaments i esdeveniments de Catalunya agrupades a l’AEGECat han creat un portal web conjunt (www.celebra.cat) amb l’objectiu d’aglutinar tota l’oferta i facilitar la recuperació econòmica del sector greument perjudicada per les restriccions derivades de la Covid-19. Des del nou portal es pot accedir a tota l’oferta de càtering i espais de celebracions, així com a totes les empreses proveïdores associades que ofereixen serveis de fotografia, floristeria, so i il·luminació, música i animació, organització d’esdeveniments, vestuari, vídeo i wedding planners, entre altres. El portal permet accedit a una fitxa personalitzada de cada empresa així com el contacte per contractar els seus serveis.

Amb aquesta nova eina, l’associació pretén accelerar el procés de recuperació de l’activitat de les empreses del sector que han estat pràcticament paralitzades arran de les restriccions imposades per la pandèmia. Segons dades estimatives de l’AEGECat, el sector ha deixat d’ingressar prop de 500 milions d’euros des que es va declarar l’estat d’alarma per la pandèmia. Més del 80% de les bodes programades pel 2020 i el primer semestre del 2021 es van suspendre o ajornar perquè les restriccions imposades per les autoritats sanitàries van impedir que es poguessin celebrar.

Amb el relaxament d’aquestes mesures i el ritme de vacunacions el sector preveu reprendre l’activitat amb força de cara a aquest estiu. En aquest sentit, l’assemblea de l’AEGECat, reunida la setmana passada, va aprovar un nou protocol anti Covid per implantar a totes les empreses que amplia les mesures generals imposades per les autoritats sanitàries. Amb aquest nou protocol, les empreses del sector dels casaments i esdeveniments pretenen garantir la màxima seguretat sanitària tant als clients com als treballadors implantant mesures estrictes de control d’aforaments, ús de mascaretes, gel hidroalcohòlic i distància de seguretat.

Els associats a l’AEGECat reclamen a les autoritats sanitàries que la recuperació de l’activitat del sector no es vegi restringida per uns horaris que impedeixen, per exemple, la celebració de ball després de les cerimònies. En aquest sentit, demanen a la Generalitat que permeti allargar aquest horari com a mínim fins les 2 de la matinada, sempre que l’activitat es realitzi en espais controlats on tots els assistents estan prèviament registrats ja que no són espais de lliure concurrència.

El president de l’AEGECat, Pep Minguell, va reclamar el suport de les administracions perquè el sector pugui reprendre l’activitat sense restriccions i sempre complint les mesures sanitàries. En aquest sentit, Minguell va posar de manifest la iniciativa de l’AEGECat per autoaplicar un estricte protocol de seguretat a totes les empreses associades a canvi de garantir que les celebracions siguin segures. Minguell va aprofitar la segona assemblea de socis per fer balanç de la feina feta en el darrer any i per posar de manifest la consolidació de l’AEGECat com a referent del sector a Catalunya. “Aspirem a ser un segell de garantia tant per als nostres associats com per als clients que contracten els nostres serveis”, va assenyalar Pep Minguell en l’assemblea, que va reunir prop d’una vuitantena de socis a la masia Can Magí de Sant Cugat del Vallès. Per tal de continuar amb la feina feta, en les pròximes setmanes s’incorporaran nous representants de l’AEGECat a la direcció de l’associació, assumint el lideratge de comissions sectorials que donaran suport a la presidència.

L’AEGECat, sectorial de la Federació Empresarial del Gran Penedès (FEGP), aglutina avui una vuitantena d’empreses del sector dels casaments i esdeveniments de Catalunya. Un dels objectius que s’ha marcat l’assemblea per aquest pròxim any és créixer en nombre d’associats i ampliar els serveis que s’ofereixen, tant des de la pròpia FEGP com des del nou portal de gestió de reserves www.celebrem.cat.