El canal en línia de la cadena de supermercats creix el 45% en 2021 amb un ampli marge de millora en representar menys de l’1% de les seves vendes.
Mercadona reforçarà durant l’exercici de 2022 la seva logística d’ecommerce a través de dues noves instal·lacions dedicades a la venda en línia situades a Alacant i Sevilla. Aquests nous centres logístics per al comerç electrònic, denominats ‘ruscos’ en l’argot de Mercadona, s’uniran als tres dels quals disposa en l’actualitat a Barcelona, Madrid i València. L’estratègia persegueix augmentar el pes del ecommerce en el seu compte de resultats i aprofitar les oportunitats que brinden els nous hàbits de consum.
La companyia “ha aconseguit consolidar el seu canal en línia fins a elevar en 2021 les seves vendes fins als 257 milions d’euros, el 45% més que en l’exercici 2020” i ha incrementat “el nombre de comandes fins als 1,8 milions, enfront dels 1,2 milions de 2020”, ha concretat la signatura. Malgrat aquests oncrements, Mercadona té encara un ampli marge de creixement en aquest segment. Les vendes en línia han representat el 0,92% de la seva facturació total en 2021, quota superior al 0,65% que van representar en l’exercici de 2020. No obstant això, el percentatge és encara molt residual si es compara amb el pes de la venda en botiga física de la cadena de supermercats, que suposa el 99% del total.
Pel que respecta a les dues noves instal·lacions per a ecommerce, la d’Alacant comptarà amb una inversió de 14 milions d’euros i la “participació de 25 proveïdors locals”. En el cas de la de Sevilla, “es construirà sobre una parcel·la de més de 30.000 metres quadrats en la zona de Higuerón sud, i comptarà amb una inversió similar a la que es realitzarà a Alacant, també pròxima als 14 milions d’euros”, ha apuntat la companyia. Així mateix, la companyia també ha començat a desenvolupar durant 2021 la nova telecompra en dues botigues de Castelló i una de Tarragona “per a cobrir les necessitats dels clients en línia en aquelles zones amb menys densitat de comandes, en les quals la botiga és suficient per a cobrir aquesta demanda”.
Pel que respecta als blocs logístics per a assortir als seus establiments físics, Mercadona ha invertit 170 milions d’euros a reforçar la seva xarxa logística durant 2021, una quantitat inferior als 240 milions d’euros destinats en 2020. La cadena de supermercats ha destacat la incorporació d’una nau de frescos al bloc logístic de Póvoa de Varzim (Portugal). Així mateix, ha recordat l’adquisició d’una parcel·la de 440.000 metres quadrats en la localitat portuguesa de Almeirim on, “una vegada se superin els tràmits administratius, s’iniciaran en 2022 les obres de construcció del qual serà el segon bloc logístic de Mercadona a Portugal, que es preveu inaugurar en 2024”.
En el cas d’Espanya, “l’esforç realitzat ha permès inaugurar a Saragossa el servei de secs i a Sant Isidre (Alacant), el de peribles”, ha repassat la cadena de supermercats durant la seva presentació de resultats en 2021. Per part seva, “els blocs logístics de Guadix (Granada) i Huévar del Aljarafe (Sevilla) han posat en marxa noves naus de congelat i de peix, respectivament”. A més, la plataforma logística de Villadangos (Lleó) va iniciar a la fi de l’any 2021 nous serveis de peribles i congelats. El passat exercici Mercadona també va posar en marxa part del seu bloc logístic de Parc Sagunt (València), per al que ha invertit més de 27 milions d’euros. “L’objectiu”, ha manifestat l’empresa, “és que estigui totalment operatiu en 2026”.