- Aquest esdeveniment ja ha passat.
🟧🟦Jornada Formativa Gratuïta – Situació actual dels acomiadaments i les seves conseqüències. Mesures alternatives, supòsits i novetats més rellevants.

Més detalls…
- Dia: 28 d’abril
- Hora: 10:00 a 12:00
- Modalitat: online
- Organitza: FEGP
Explicació jornada:
La sessió analitza la situació actual dels acomiadaments com a forma d’extinció de la relació laboral, així com les seves conseqüències jurídiques, econòmiques i organitzatives. Es revisaran els diferents tipus d’acomiadament, els requisits formals (especialment la carta d’acomiadament) i els possibles resultats: procedència, improcedència o nul·litat. Igualment, s’abordaran mesures alternatives com advertències, amonestacions, ERTOs o modificacions de les condicions de treball, que poden evitar l’acomiadament i facilitar una millor gestió dels conflictes dins l’empresa.
Contingut de la sessió:
- Prevenció: comunicació/cultura i valors de l’organització
1.1. Ens comuniquem? Canals de comunicació
1.2. Estils de comunicació
1.3. Mediació i eines de millora
1.4. Com afrontar converses difícils en temps i forma
- Advertir:
2.1. Definició
2.2. Tipus d’advertència
2.3. Passos per advertir
2.4. Contingut
2.5. Al·legacions
2.6. Seguiment i Confidencialitat
- Amonestar:
3.1. Definició
3.2. Contingut i Probatori
- Acomiadament
4.1. Tipus d’acomiadaments. Comparativa legal
4.2. Indemnitzacions i càlcul dels costos directes/indirectes/preavisos
4.3. Errades freqüents en les cartes d’acomiadament
4.4. Check list revisió, carta d’acomiadament i general
4.5. Reacció del treballador/a
4.6. Impacte de la carta d’acomiadament / reputació
4.7. CMAC i Judici
4.8. Novetats legislatives i sentències judicials (teletreball, detectius, RLT)
Destinataris: Els principals destinataris seran els empresaris, els negociadors de Convenis Col·lectius i de Plans d’Igualtat, els responsables de Relacions Laborals i totes aquelles persones interessades en la matèria.
Amb el suport de la Generalitat de Catalunya i Foment del Treball Nacional
Aquesta jornada forma part dels Plans de Formació de l’àmbit de Catalunya, adreçats a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb el diàleg social i la negociació col·lectiva amb número d’expedient STC092/25/000001.
Formació impartida per Enric Bergonyó
